Serdecznie zapraszamy w piątek 6 marca do Sali Koncertowej przy ulicy Podleśnej 2 na Koncert Dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina
Wystąpi
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
pod batutą Grzegorza Berniaka
W programie
O. Gerster Capriccietto na kotły i orkiestrę
Mateusz Skórkiewicz - perkusja
M. Ravel Koncert fortepianowy G-dur
Zuzanna Gruszczyńska - fortepian
G. FauréElegia op. 24
Iga Ludkiewicz – wiolonczela
W. A. Mozart Koncert klarnetowy A-dur KV 622
Krzysztof Grzybowski - klarnet
Mateusz Skórkiewicz - ur. 1989r w Iłży. Mając 10 lat rozpoczął naukę w ZSM w Radomiu w klasie akordeonu. Już wtedy brał udział w wielu koncertach i na festiwalach akordeonowych w całym kraju. W wieku 14 lat zainteresował się perkusją i rozpoczął naukę na tym instrumencie. Jako perkusista uczestniczył w wielu konkursach i na festiwalach perkusyjnych w Polsce m. in. na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Perkusyjnej Crossdrumming w Warszawie 2008, 2009. Przez cały okres nauki był perkusistą i jednocześnie solistą zespołu Humi Accordion Band, z którym odnosił sukcesy na scenach całej Europy m. in. w Wiedniu w ramach VI Międzynarodowego festiwalu akordeonowego, w Innsbrucku na International World Music Festival zdobywając II miejsce, w Castelfidardo na XXXII Miedzynarodowym konkursie akordeonowym zdobywając II miejsce. W 2013 roku ukończył studia licencjackie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie wydział Instrumentalo - Pedagogiczny w Białymstoku. Obecnie kontynuuje studia na tym samym Uniwersytecie w klasie perkusji dr hab. Henryka Mikołajczyka. Od 2013 roku pracuje jako nauczyciel perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej w Kozienicach
Zuzanna Gruszczyńska -ur. 1990, naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 5 lat. Jest studentką V roku na Uniwersytecie Fryderyka Chopina Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku w klasie fortepianu prof. dr hab. Leszka Kota. W 2002 roku była finalistką Konkursu Młodych Instrumentalistów w Bydgoszczy. Swoje umiejętności doskonaliła na międzynarodowych kursach i festiwalach pianistycznych m. in. w Londynie i Manchesterze gdzie miała okazję pracować z wybitnymi pianistami jak Murray McLachlan, Irina Osipova, Joseph Banowetz , Graham Scott. W 2006 wystąpiła wraz z Lwowską Orkiestrą Symfoniczną podczas drugiej edycji Spotkań Muzycznych Młodzieży Polskiej i Ukraińskiej. W 2012 roku odbyła półroczne studia w Hochschule für Musik Freiburg w klasie fortepianu Tilmana Krämera oraz w klasie Liedgestaltung prof. Thomasa Müllera. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Kevina Kennera (Białystok), Ivo Pogorelicha (Warszawa) prof. Andreasa Immera oraz prof. dr Roberta Hilla (Freiburg).
Iga Marta Ludkiewicz -naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat w PSM w Białymstoku w klasie Ewy Łoś. W chwili obecnej jest studentką UMFC w Warszawie na Wydziale Instrumentalno - Pedagogicznym w Białymstoku. Swoje umiejętności kształci pod kierunkiem prof.Wojciecha Walaska. Brała udział w wielu kursach muzycznych. W 2014 roku zdobyła I nagrodę na II International Master Competition for music teachers w kategorii kameralistyka. Trzykrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną i Symfoniczną we Francji. Obecnie gra w Orkiestrze Symfonicznej UMFC w Warszawie - Wydziału Instrumentalno Pedagogicznego w Białymstoku pod batutą m.in.: Paul Kantschieder (Austria), Dainius Pavilionis (Litwa), Sergey Khorovets (Ukraina), Jerzy Salwarowski, Adam Klocek, Maciej Sztor, Kazimierz Dąbrowski, Marta Kluczyńska, Paweł Kos-Nowicki, Nikolai Makarevich oraz w Orkiestrze Kameralnej Sinfonia Academica, z którą w listopadzie 2012 roku nagrała płytę (DUX).
Krzysztof Grzybowski - pierwszy i dotąd jedyny Polak w historii, który trafił do najbardziej prestiżowej klasy klarnetu na świecie, klasy Sabine Meyer. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. Jako solista i kameralista występował na wielu prestiżowych scenach, między innymi: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Saint Martin in the Fields Church-London, Apeldoorn Opera Haus, Konzerthaus Berlin, Sala Koncertowa Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Filarmonica de Zaragoza (Mozart Hall), Filharmonia Lwowska. W sezonie 2014/2015 zadebiutuje m.in. ze znakomitą londyńską orkiestrą Academy of Saint Martin in the Fields wykonując Koncert Mozarta na klarnecie bassetowym oraz z Polską Orkiestrą Radiową w Warszawie. W 2014 roku otrzymał prestiżową nagrodę KIWANIS PREIS. W roku 2013 otrzymał nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Prezydenci Miasta Białegostoku oraz Ełku w roku 2013 uhonorowali go stypendiami na rozwój twórczy. W maju 2012 wziął udział jako solista w prawykonaniu koncertu klarnetowego Krzesimira Dębskiego z Filharmonią we Lwowie, a koncert odbył się pod batutą maestro Dębskiego.
W 2012 roku został nagrodzony najwyższą nagrodą przyznawaną młodym twórcom, stypendium „Młoda Polska” przyznawane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury. Występował i współpracuje z artystami takimi jak. np. Sabine Meyer, Wolfgang Meyer, Reiner Wehle, Michał Klauza, Krzesimir Dębski, Stephen Ellery, Matthias Janz, Jerzy Salwarowski, Katarzyna Budnik-Galązka, Rafał Janiak, Karel Dohnal, Maria Pomianowska. Naukę gry na klarnecie rozpoczął w wieku 13 lat w PSM w Ełku pod kierunkiem Marcina Łukawskiego. W latach 2007-2013 kontynuował swą edukację muzyczną w Białymstoku w klasie prof. Beniamina Przeździęka. Od 2010 roku jest studentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku obecnie w klasie prof. Mirosława Pokrzywińskiego oraz dra Wojciecha Dunaja. Jako pierwszy Polak w historii dostał się na studia mistrzowskie do klasy Prof. Sabine Meyer w Musikhochschule Lubeck, gdzie kontynuuje swoją naukę pod okiem prof. Sabine Meyer, prof. Reinera Wehle oraz Pana Bernda Rodenberga. Pracował pod kierunkim wybitnych klarnecistów: Prof. Charles Neidich, Prof. Eduard Brunenr, Prof. Michael Lethiec.
Początek koncertu o godzinie 19:00.
Ale już o 18:00 zapraszamy na wernisaż wystawy batików. Autorką jest Katarzyna Wolicka - absolwentka Liceum Plastycznego w Supraślu i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Eksponowała swoje prace na 15 wystawach indywidualnych i wielu zbiorowych w Polsce i za granicą. Początkowo swoje zainteresowanie skupiała wokół szablonu, poszukując malarskości w szablonowych odbitkach i matrycach - mail art i street art. Od wielu lat specjalizuje się w batiku, który stał się dla niej nośnikiem surowej sztuki, formalnie nawiązującym do szablonowych odbitek.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji Michała Hellera z próby do koncertu