BiletyDoFilharmonii.pl

Aktualności

PRÓBY Z WYJĄTKOWYM GOŚCIEM

Już jutrzejszego wieczoru, 30 października 2015 r., w sali przy ul. Podleśnej 2 wystąpi wybitna altowiolistka Tomoko Akasaka. W programie koncertu Finale molto presto Franciszka Lessela, „Nagrobek Couperina” Maurice’a Ravela i symfonia Hectora Berlioza „Harold w Italii”. Za pulpitem Michał Klauza.

 

09 opera

 

Z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej wystąpi Tomoko Akasaka – wybitna altowiolistka, laureatka wielu nagród, która występy dawała w licznych salach koncertowych na całym świecie. Jej niedawna seria recitali w Japonii, Szwajcarii, Francji, we Włoszech i w Niemczech cieszyła się ogromnym uznaniem. Artystka jest już w Białymstoku i odbyła dziś próbę z Orkiestrą OiFP.

Franciszek Lessel, polski kompozytor czeskiego pochodzenia, jest autorem między innymi ważnego Koncertu fortepianowego C-dur. Niestety wiele spośród jego utworów zaginęło, w tym sześć symfonii. Finale molto presto, które usłyszeć można będzie na jutrzejszym koncercie, jest zachowanym fragmentem końcowym opublikowanej w 1805 roku Symfonii g-moll. Ravelowski „Nagrobek Couperina” poświęcona jest wielkiemu Françoisowi Couperinowi, uznanemu zwłaszcza we francuskiej kulturze twórcy fortepianowej muzyki o charakterystym dla francuskiego stylu wyrafinowaniu i lekkości. Sześcioczęściowa w wersji fortepianowej, a czteroczęściowa w wersji orkiestrowej suita to hommage Ravela dla wielkiego rodaka. Wieczór zwieńczy wspaniała symfonia Hectora Berlioza „Harold w Italii” z altówkową partią solową, inspirowana słynnymi „Wędrówkami Childe Harolda” George’a Gordona Byrona.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z dzisiejszej próby (fot. M. Heller):

 

To już ostatnia szansa, by kupić bilet! Można to zrobić TUTAJ.

 

Program koncertu:

Franciszek Lessel (1780–1838)
Finale molto presto

Maurice Ravel (1875–1937)
„Le Tombeau de Couperin” („Nagrobek Couperina”)
I. Prélude. Vif
II. Forlane. Allegretto
III. Menuet. Allegro moderato
III. Rigaudon. Assez vif

Hector Berlioz (1803–1869)
„Harold w Italii” op. 16 – symfonia w czterech częściach na altówkę i orkiestrę
I. Harold aux montagnes. Scènes de mélancolie,de bonheur, et de joie (Harold w górach. Sceny melancholii, szczęścia i radości)
II. Marche de pélerins chantant la prière du soir (Procesja pielgrzymów śpiewających modlitwę wieczorną)
III. Sérénade d’un montagnard des Abruzzes à sa maîtresse (Serenada górala z Abruzji do jego kochanki)
IV. Orgie de brigands. Souvenirs des scènes précédentes (Orgia bandytów. Wspomnienie scen poprzednich)

 

Źródło